E-Periodica Schweizer Zeitschriften online. Revues suisses en ligne. Swiss journals online.

Volume 22 (2000)
Heading Page
Issue 1 _
Download as PDF Front matter _
Download as PDF Table of Contents 3
Download as PDF Preface: Les sciences de l'éducation dans un contexte en mutation = Die Bildungswissenschaften in einem sich wandelnden Umfeld 5
Download as PDF Article: Erneuerung aus dem Geist der eigenen Tradition? Über Kontinuität und Wandel nationaler Denkstile in der Erziehungswissenschaft 27
Download as PDF Article: Pertinence scientifique et pertinence sociale : mise en perspective de six rapports nationaux commandités sur la recherche en (sciences de l') éducation en Europe 51
Download as PDF Article: Lo stato delle scienze dell'educazione in Italia 93
Download as PDF Article: Die schweizerische Bildungsforschung der Nachkriegszeit im Spiegel ihrer Institutionen und ihrer Themen : von der Geschichte zu aktuellen Fragestellungen 111
Download as PDF Article: La recherche en éducation en France 145
Download as PDF Article: Et l'architecture des savoirs? 165
Download as PDF Article: Kann Erziehungswissenschaft eine international operierende Disziplin sein? 173
Download as PDF Article: La recherche dans le champ des didactiques : quelques remarques sur les types de recherches, leur pertinence et leur limites pour la formation à l'enseignement 177
Download as PDF Article: Lehrerbildungspolitik : Entwicklungsperspektiven aus internationaler Sicht 223
Download as PDF Book review: Rezensionen = Recensions = Recensioni 245
Download as PDF Rubric: Die Autorinnen und Autoren dieser Nummer = les auteur-e-s de ce numéro = autori di questo numero 263
Issue 2 _
Download as PDF Front matter _
Download as PDF Table of Contents 269
Download as PDF Preface: Stand und Perspektiven der Genderforschung in der Berufs- und Weiterbildung : Versuch einer Annäherung 271
Download as PDF Article: Frauen und Männer in der Berufsbildung der Schweiz 279
Download as PDF Article: Frauen in der beruflichen Aus- und Weiterbildung : Konsequenzen für die Geschlechterfrage in der Berufsbildung 295
Download as PDF Article: Femmes et formation professionnelle continue dans une perspective historique : le cas de Genève : 1880-1914 311
Download as PDF Article: Vocational education, training and employment for young people in England and Wales : journeying through a gendered landscape 331
Download as PDF Article: La formation professionnelle des femmes en France 343
Download as PDF Article: Gender bias in nordic vocational education 357
Download as PDF Article: Les filles, éternelles perdantes face aux formations professionnelles? 377
Download as PDF Book review: Rezensionen = Recensions = Recensioni 385
Download as PDF Rubric: Die Autorinnen und Autoren dieser Nummer = Les auteur-e-s de ce numéro = Autori di questo numero 408
Issue 3 _
Download as PDF Front matter _
Download as PDF Table of Contents 415
Download as PDF Preface: L'apprentissage par le dialogue 417
Download as PDF Article: Zur Rolle der Lehrperson beim kooperativen Lernen 421
Download as PDF Article: Modalités de travail en dyades et conduites à des tâches d'algèbre chez des élèves portugais 443
Download as PDF Article: Enhancing interactions during dyadic learning in mathematics 467
Download as PDF Article: Peer interaction in the teaching of mathematics : explanation and the coordination of knowledge 481
Download as PDF Article: Lernen im Dialog : Beschreibung und Analyse von Schülerdialogen beim Lösen eines Problems in einer Lerndyade 509
Download as PDF Article: Are there just two people in a dyad? : Dyadic configurations in multiparty family conversations 535
Download as PDF Article: Interactive minds : a paradigm for the study of the social-interactive nature of human cognition and its lifespan development 559
Download as PDF Article: Quelques réflexions à la suite des interactions 575
Download as PDF Article: Identité culturelle et scolarité d'élèves portugais en Suisse 585
Download as PDF Book review: Rezensionen = Recensions = Recensioni 607
Download as PDF Rubric: Die Autorinnen und Autoren dieser Nummer = Les auteur-e-s de ce numéro = Autori di questo numero 621